Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 25 Ιουνίου 2011

Αινίγματα για τα λαχανικά

Ζήση Ανθή :Εποπτικό υλικό - αινίγματα για τα λαχανικά στο νηπιαγωγείο .


Αινίγματα για τα λαχανικά 



Όταν ακολουθούμε κάποιο πρόγραμμα αγωγής υγείας , καλό είναι να μιλήσουμε και για τα λαχανικά . Κι επειδή τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας κουράζονται με τη θεωρία , τα αινίγματα αποτελούν την καλύτερη λύση , για να τυπωθούν στο μυαλουδάκι τους αυτά που θέλουμε να μάθουν . Κι αν κάποια στιγμή αναζητούμε αινίγματα και δε βρίσκουμε , ας ενθαρρύνουμε τα παιδιά να φτιάξουν τα δικά τους . Θα αισθανθούν τη χαρά της προσωπικής τους δημιουργίας . 

Αίνιγμα για το αγγούρι

Πράσινο μακρύ λαχανικό ,
 κοντά στους σπόρους μαλακό .
Τραγανό σαν το καρότο ,
 στο τζατζίκι μπαίνει πρώτο .
Τι είναι ; Το αγγούρι


Αίνιγμα για την αγκινάρα

Να τη δεις να φοβηθείς
να τη φας να γλυκαθείς .
Τι είναι ; Η αγκινάρα


Αίνιγμα για το καρότο

Έχω χρώμα πορτοκαλί
κι είμαι τραγανό πολύ .
Μ’ αγαπάνε οι λαγοί
 κι έχουν όραση καλή!
Τι είμαι ; Το καρότο


Αίνιγμα για την κολοκύθα

Στην πιτούλα θε να μπω ,
κεφτεδάκι θα γεννώ ,
 θα τρατάρω και γλυκό .
Τι είμαι ; Η κολοκύθα


Αίνιγμα για το κουνουπίδι

Έχει στρογγυλό κεφάλι
και ολόασπρα μαλλιά .
Τρώγεται βραστό με λάδι
και με έντομο αρχινά .
Ποιο είναι ; Το κουνουπίδι


Αινίγματα για το κρεμμύδι

Ο μπάρμπας μου ο ζωναράς
σαράντα ζώνες ζώνεται .
 Τι είναι; Το κρεμμύδι .


Ο  μπάρμπας  μου ο Θοδωρής
Δεκαεφτά βρακιά φορεί . 
Κόβω τα γενάκια του ,
Πέφτουν τα βρακάκια του .
Τι είναι ; Το κρεμμύδι


Η καλή νοικοκυρά

συχνά για μένα κλαίει . 

Τι είναι ; Το κρεμμύδι


Σαρανταδυό πουκάμισα,
 Απ' έξω το παλιό μου.
Τι είναι; Το κρεμμύδι;


Στο μαγειρείο με συναντάς
με ξέρουνε κι οι κήποι,
πολλές φορές για μένα κλαις
χωρίς να έχεις  λύπη.
Τι είναι; Το κρεμμύδι;


Χοντρός, Χοντρός καλόγερος
 με γένια στο κεφάλι .
Τι είναι; Το κρεμμύδι;


Ρούχα φοράω πολλά
όλα άσπρα στρογγυλά
μα για να με καθαρίσουν
όλοι δυστυχώς δακρύζουν .
Τι είναι ; Το κρεμμύδι


Αίνιγμα για το λάχανο

Είναι μεγάλο στρογγυλό
με φύλλα όλο τυλιχτό .
Τ’ αγοράζουν για σαλάτες
και για νόστιμους ντολμάδες .
Τι είναι ; Το λάχανο


Αίνιγμα για το μαρούλι

Είμαι πράσινο , σγουρό
στη  σαλάτα θε να μπω .
Και στο φρικασέ με βάζουν .
Πώς αλήθεια με φωνάζουν ; Μαρούλι


Αινίγματα για τη μελιτζάνα

Μωβ είναι το χρώμα μου
και μακρύ το σώμα μου .
Έχω κι ένα κοτσανάκι .
Και με τρώνε «παπουτσάκι».
Τι  είναι ; Η μελιτζάνα


Μες στο μουσακά θα μπω , 
παπουτσάκι θα γεννώ  .
Έχω εγώ μακρύ κορμί ,
βάφτηκα μελιτζανί .
Τι είμαι ; Η μελιτζάνα


Αινίγματα για τη ντομάτα

Μια κοντούλα παχουλή ,
Πάντα κόκκινα φορεί .
Έχει πράσινα μαλλιά
Και σποράκια στην κοιλιά .
Τι είναι ;  Η ντομάτα


Μακρουλή ή στρογγυλή ,
 κόκκινη και παχουλή ,
 μέσα γεμάτη από φλωράκια ,
κι από μικροσουσαμάκια.  
Τι είναι; Η ντομάτα 


Κάνω κόκκινη τη σάλτσα ,
θα με βρεις και στη σαλάτα .
Με το αλάτι νοστιμίζω
και τη γεύση μου χαρίζω .
Ποια είμαι ; Η ντομάτα


Αίνιγμα για την πατάτα

Μ’ αγαπάς τηγανητή.
Τρώγομαι όμως και βραστή .
Χρώμα έχω καφετί
και με βγάζουν απ’ τη γη .   
Τι είμαι ; Η πατάτα


Αίνιγμα για την πιπεριά

Σε σαλάτα  είτε ψητή ,
τρώγομαι και γεμιστή
με ρυζάκι ή τυρί .
Τι είμαι ; Η πιπεριά


Αίνιγμα για το ραπανάκι

Έχει φύλλα σα δεντρί ,
 μα δεντρί δεν είναι .
 Μέσα είναι άσπρο σαν τυρί ,
 μα τυρί δεν είναι .
Έχει ποντικού ουρά
μα ποντικός δεν είναι ... ,
Τι είναι; Το ρεπάνι


Αίνιγμα για το σκόρδο

Έχω γεύση καυστική
Και οσμή δυνατή .
 Στη φακή μέσα με βάζουν ,
σε σκελίδες με μοιράζουν .
Τι είμαι ; Το σκόρδο 




Οι καρτέλες αυτές με τα αινίγματα είναι χρήσιμες για την οργάνωση του υλικού από τη νηπιαγωγό και για παιχνίδι στην τάξη .

Πηγές :




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου